Italien

Publicerad 2011-09-01 13:43:17 i Resor,

Varning för långt inlägg igen, och många matbilder!

Såhär såg det ut vid poolen, där vi hängde mest av tiden

Första kvällen, vi gick till en affär där det fanns jättemycket fint, jag köpte en berlock och Becca köpte muffins som inte går att äta

Här är havet, och promenaden som vi gick varje kväll (för där fanns alla affärer och restauranger)

.....

Båtar och fiskare

Världens godaste svamprisotto, och Beccas pizza ser inte dum ut inte

Charmiga hus! gillar att fota sådana hus, de är så fina

Italienarna hade sin semester, så det var väldigt många italienare

Mysig restaurang

Fick risotto med musslor fast jag ville ha en annan, men det var gott ändå, förutom musslorna för de åt jag inte

Blommor och blommor

Godaste frukosten, flingor med persika och kiwi, två mackor med god ost, ett glas juice och en bananyoghurt!

Massa god frukt. Frukosten var nyttig, kvällen var mindre nyttig då vi åt godis, kakor, chips m.m.

Vi var inne i typ 5 parfymaffärer (någon är beroende av parfymer, och det är inte jag), smycken däremot, mmmmh!

Jag kan verkligen rekommendera att bli glutenintolerant, då får man leva på kyckling och risotto i en hel vecka i Italien, medan ens kompis äter pizza, spagetti, lasagne m.m, dock var risotton assssgod!

Det var så fint!

Trafik och människor var det gott om, och ambulanser. Vi hörde 40 st ambulanser, vi räknade dem för att vi hörde dem så ofta

En kväll blev vi överraskade av fyrverkerier

Fruktbilen! Som jag ville fota hela vecka men hade aldrg med kamera när vi gick förbi där, men sista dagen hade med mig kameran och tog kort på den söta bilen

Sista kvällen tog jag en antipasto ("före måltiden" på italienska), alltså en förrätt

Vi fick vänta lääänge på maten

Sen kom den äntligen! Jag tog en svamprisotto igen för det var så god, och ja ni ser ju vad Becca tog

Sen var det dags att åka hem

Men vad är en resa till Sicilien utan en bild på Etna? Inte världens bästa bild, men den är tagen genom bussfönstret

Det var vår Italien resa det! Längtar tillbaka till värmen, och den goda risotton. Nästa gång jag åker till Italien blir det nog på fastlandet. Det var bra på Sicilien, men jag vill se fastlandet, och så kanske det finns mer glutenfri mat där. Vi får hoppas det iallafall. Nu är jag hemma iallafall och lär vara hemma ett tag. Men jag älskar att resa. Jag vill samla på mig så många upplevelser som möjligt.